MSN AdCenter ruszyło, co oznacza, że pożegnali się z Yahoo Overture, z którego były wyświetlane linki sposorowane.

Zapisałem i uruchomiłem małą kampanię.

Co mi się narazie podoba:

* Opłata za otworzenie konta taka sama jak w AdWords czyli $5.
* Keyword tool zawiera 2 opcje, podam przykład słowa pozycjonowanie.

1. Contains Term

Keyword Last month Current month
pozycjonowanie 256 330
pozycjonowanie stron 104 85
pozycjonowanie stron internetowych 65 62
pozycjonowanie language pl 30 16
pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach 10

2. Similar Terms

Keyword Last month Current month
web hosting 261,884 44,997
search engine 75,271 17,214
katalog stron 1,191 1,695
wyszukiwarki 1,104 822
strony www 726 445

Jak widać radzą sobie całkiem dobrze. 5 wyników na stronie, wkleiłem tylko z pierwszej a znalazło 3 strony.

* Możliwość określenia pory dnia emisji reklam i profilu odbiorcy(kobiety, mężczyźni, itd.)
* Zwiększenia CPC zależnie od pory dnia i grupy docelowej

Co mi się nie podoba:

* Interfejs użytkownika strasznie zajaxowany i działa tylko pod IE 6+. Dobrze, że istnieje WINE, bo nie wystarczy zmienić user-agent na jakiś z IE - Ajax nie działa.
* Każda reklama i każde słowo musi być zaakceptowane, czekam już 30 minut i dalej mam Pending. W Adwords jest tak, że się wyświetla od razu a dopiero później jeżeli znajdą jakąś nieprawidłowość to wysyłają informację.
Moją reklamę i słowa kluczowe zaakceptowali po 2 godzinach, to porównywalnie z Overture. Jak dla mnie i tak za długo.
* Po 2 godzinach działania reklam w statystykach jeszcze nic nie widać.

Dyskusja o tym na forum.